وزیر دفاع سوریه طی سخنان خود در یازدهمین کنفرانس امنیتی مسکو، رژیم صهیونیستی را بزرگترین تهدید برای منطقه دانست و این رژیم را شریک جنایات آمریکا عنوان کرد.

محاصره مرگبار اقتصادی آمریکا و متحدانش علیه سوریه

به گزارش قدس انلاین به نقل از سانا، علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه طی سخنان خود در یازدهمین کنفرانس امنیتی مسکو به بررسی اوضاع جهان و منطقه پرداخت.

وزیر دفاع سوریه با اشاره به شرارت‌های غرب استعمارگر در کشورهای جهان از طریق برانگیختن درگیری‌ها و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی در تخریب کشورهایی مانند عراق، لیبی، لبنان و سوریه که از ۱۲ سال پیش همچنان با تروریسم روبرو بوده، تاکید کرد که امروزه جهان با افزایش درگیری‌ها و نزاع‌ها روبروست و مقابله با این امر نیازمند تلاش‌های اثرگذار و همکاری‌های جدی برای دستیابی به امنیت بیشتر است؛ امنیتی که جهانیان انتظار آن را دارند.

عباس برگزاری این کنفرانس در روسیه را دلیلی محکم بر توجه فدراسیون روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور به تثبیت پایه‌های امنیت و ثبات و بازگرداندن توازن به روابط بین‌الملل دانست.

وی گفت که پس از پیروزی ارتش سوریه با یاری دوستان خود به ویژه روسیه، در شکست‌دادن دشمنان و از بین‌بردن بخش اعظم تروریست‌ها، آمریکا و هم‌پیمانانش به جنگ اقتصادی روی آوردند و همچنان محاصره اقتصادی مرگباری را در حق مردم سوریه روا می‌دارند.

عباس با اشاره به وقایع اوکراین و نقش آمریکا و ناتو در جنگ اوکراین، این رویدادها را نشانه دخالت آنها در ویرانی‌ها، آشوب‌ها و گسترش تروریسم در جهان دانست.

وزیر دفاع سوریه اشغالگری و چپاول منابع طبیعی مناطق اشغالی از سوی اشغالگران آمریکایی را یکی از تهدیدها و چالش‌های جهانی عنوان کرد و اشغال سوریه از سوی آمریکا، چپاول منابع طبیعی آن و حمایت از تروریست‌ها و جدایی‌طلبان را به عنوان مثال بارز اشغالگری مطرح کرد.

وی همچنین اشغال بیش از ۷۰ ساله فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و رنج‌های واردشده به مردم این کشور در نتیجه جنایات این رژیم در این مدت را یکی دیگر از تهدیدها و چالش‌های جهانی دانست و تصریح کرد که رژیم صهیونیستی مهمترین تهدید برای امنیت منطقه خاورمیانه و ثبات آن و شریک اصلی آمریکا در تعرض به منطقه است.

وزیر دفاع سوریه وظیفه امروز جامعه بین‌الملل را جلوگیری از ادامه اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی و پایان‌دادن به چشم‌پوشی از جنایات این رژیم در اراضی اشغالی فلسطین، ادامه سیاست انضمام اراضی فلسطین، گسترش شهرک‌سازی، تعرض به مقدسات و نقض آزادی و حقوق ملت فلسطین دانست و اعلام کرد که این رژیم باید مجازات شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.